понедельник, 15 мая 2017 г.

Підсумкова контрольна робота за ІІсеместр 10клас

Контрольна робота
Варіант 1
І рівень                                                                      
Ø  Завдання 1-12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1.   Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.
а) Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила
присядькувато чапіла над чор­ним шляхом прибіленою копицею (С. Колесник).
б)  Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, револю­ційне крило якого очолив
 Т. Г. Шевченко (З журналу).
в) Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка. З його володінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок на­віть хвилюватися почав — все-таки живе створіння пропало
    (А. Давидов).
г) Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах
(О. Стороженко).
2.   У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?
а) Піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;
б) розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мі­тити в серце;
в) плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа — одержати листа;
г) материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — ви­сокий бал.
3.                   Визначте речення, у якому використано перифразу.
а) Над бистротечим Дніпром западав вечір (Ю.Опільський).
б) Он хмари повільно бредуть одна за одною над самим обрієм, схожі на білих лебедів (О.Копиленко).
в) І диво дивнеє сталось: з ним совість заговорила (І.Ющук).
г) І вкриє мудрість голову сріблом (М.Рильський).
4.  У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?
а) П'ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;
б) ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;
в) стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;
г) сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.
5.Продовжте речення: "Словотвір вивчає...".
 а) ...правила вимови слів.
 б) ...звукову будову мови.
 в) ...способи творення слів.
 г) ...слова, їх значення, походження, використання.
 д). ...правила написання слів.
6. У якому рядку всі слова непохідні?
 а) Білити, зачарований, хід, братський, радість.
 б) Бігати, весна, білий, стіл, хата.
 в )Темрява, глибина, сіруватий, знаходити, пустеля.
 г )Біг, ходити, неспокій, дівчинонька, ручка.
 д)Біліти, темніти, радіти, посміхатися, кричати.
7. З’ясуйте, у якому рядку в усіх словах на місці крапок треба ставити м’який знак:
 а) брун..ка. п’ят..десят. в’яз..кість, ц..вірін..кає, у мас..ці;
 б) дівчин..ці, учотир..ох, нян..чити, с..вятковий, Хар..ків;
 в) близ..кість, бат..ківщина, у кишен..ці, міл..йон, приз..ба;
 г) молот..ба. майбут..нє, рибал..ці, рибал..с..кий, кін..чик.
8. Визначте рядок, у якому допущено орфографічну помилку:
 а) ближчий, дужчий, сміється, піщаний, у шапочці;
 б) стомишся, дуб, казка, нігті, легкий;
 в) боротьба, вишчий, зцідити, книжці, дочці;
 г) молотьба, легший, дорожчий, нижчий, річці.
9. Відбувається спрощення в групах приголосних на письмі в усіх словах рядка:
 а) проїз..на, безжаліс..но, гіган..ський, ряс..ний;
 б) доблес..ний, цінніс..ний. захис..ник, студен..ський;
 в) безжаліс..ний, тріс..нути, форпос..ний. улес..ливий;
 г) блис..нути, сутніс..ний. благовіс..ний. благочес..ний.
 10.  Усі слова пишуть із кореневою літерою о в рядку:      
а) к..лосистий, ч..рнило, марм..р, х..зяйство, к..жан;
б)  л..пух, зд..буток, газопров..д, с..бака, п..рхати;
в) р..зумний, зл..мити, репр..дукція, ж..лудь, ..таман;
г) г..лубонька, ж..натий, бор..дка, пам..розь, к..лач.
11. Апостроф не ставиться після букв, що позначають губні приголосні, перед буквами я, ю, є, ї  в  таких словах:
а) сузір..я, міжгір..я, повір..я, пір..я;
б) черв..як, верб..я, арф..яр, верф..ю;
в) медв..яний, рутв..яний, мавп..ячий, цв..ях;
г) без..ядерний, під..їхати, двох..ярусний.
12. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно:
а) гідромасаж, імобілізація, Кассандра, Ватт;
б)  імітація, іподром, зуммер, ірреальний, кілька тонн;
в)  інтер’єр,  вар’єте, квартир’єр, Женев’єва, Руж’є;
г) інтермецо, піца, брутто, бравісимо, карманйола.

  ► Завдання 13-14 мають по п`ять варіантів відповіді. Потрібно вибрати правильні ва­ріанти відповіді.
13. Позначте рядки, у яких слова утворюють синонімічний ряд.
А Горизонт, обрій, небосхил, височина;
Б слабкий, нечутний, добрий, сумирний;
В дбати, піклуватися, турбуватися, клопотатися;
Г рясний, густий, буйний, розкішний;
Д любо, мило, весело, приємно.

14. Позначте правильні відповіді.
А Слова булава, десниця, пірнач у сучасному вжитку замінені іншими.
Б Слова воєвода, осавул, полковник є застарілими.
В Слова аршин, курінний, очіпок є словами, що вийшли з ужитку.
Г Слова файний, гарний, будинок є діалектними.
Д Слова ланіти, перст, зелейник у сучасному вжитку замі­нені іншими.

15. Вставте префікси пре-, при- або прі-:
 ...буття, ...погано, …завзятий, ...брати, ...звище, ...ходити, …гарний, ...глядатися, ...рва, ...копати, …кордонний, ...варити, …подобний, …бігти, …ярок, …зирство, …швидшити, …буття, …тулок, …старкуватий.

    Завдання 16-18 потребують самостійного розв'язання.
16. Утворити від поданих прикметників іменники за допомогою суфікса -ин(а).
Київський, словацький, сумський, німецький, гуцульський, гайдамацький, полтавський, кріпацький, львівський, тернопільський, козацький, турецький.

17. Подані слова розберіть за будовою.
Подорожник, гірськими, збудують, мізинчик, обкладинка, тонюсінький, вночі, посміхається, бюро, музикант, прочитати, електрозварювальник.

18. Перепишіть словосполучення, розкривши дужки:
(На протязі, протягом) літа. Цей вчинок(не вартий, не вартує) уваги. Написав (вірно, правильно). Поштова (скринька, ящик). (Приймаю, беру) участь. (Відкриваю. Відчиняю) віконце. Зробити (прививку, щеплення).

Контрольна робота
Варіант 2
Ø  Завдання 1-12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1.         Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.
а)Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка. З його володінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок на­віть хвилюватися почав — все-таки живе створіння пропало
     (А. Давидов).
б) Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах
     (О. Стороженко).
в) Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила присядькувато чапіла над чор­ним шляхом прибіленою копицею (С. Колесник).
г) Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, револю­ційне крило якого очолив
    Т. Г. Шевченко (З журналу).
2.У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?
а)  Зуби з'їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;
б)  кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;
в)  горло драти, криком кричати, милити шию;
г)  лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.
3. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами.
а) Сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрім­голов;
б)  п'ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;
в)  ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;
г)  стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає.
4. Як називається спосіб творення нового слова шляхом відкидання значущих частин?
а) суфіксальним;
б) складанням;
в) префіксальним;
г) безафіксним.
5. Як називається основа, від якої утворюється нове слово?
а) твірною основою;
б) похідною основою;
в) непохідною основою;
г)  твірним словом.
6. Назвіть рядок, у якому допущено орфографічну помилку:
 а) кур’єр, дев’ять, з’явитися, Лук’ян, двох’ярусний;
 б) з’єднаний, рум’яний, дзвякнути, свято, цвях;
 в) вітряк, духмяний, різдвяний, торф’яний, моркв’яний;
 г) без’ядерний, надвечір’я, п’явка, міжбрів’я, кров’ю.
7. Укажіть рядок, у якому в усіх словах слід вписати літеру и:
 а) пр..блуда, пр..білий, пр..білений, пр..віз;
 б) пр..хороший, пр.хорошений, пр..спокійний, пр..мерзання;
 в) пр..знатися, пр..їхати, пр..вітність, пр..кидатися;
 г) пр..бічник, пр..дорогий, пр..жорстоко,пр..землити.
8. Правильно написано всі слова іншомовного походження в рядку:
 а) інтермецо, оппонент, бравісимо, бароко;
 б) лібрето, вар’єте, досьє, Вірджинія, імміграція;
 в) Сирія, сольфеджіо, беладона, мадона;
 г) Джульетта, сюрреалізм, голандський, акомпанемент.
9. У коренях слів допущено орфографічні помилки в рядках:
а) помережити, кажан, паперовий, криниченька, пором;
б)  велетень, глибочінь, президент, погарячитись, серпневий;
в)  щебетати, левада, котушка, грибники, узбережжя;
г) технічний, блищати, хрестоносець, козуля, слав’янський.

10. М’який знак не  пишеться
а) перед буквою о;
б) перед буквосполученням  йо;
в) у дієсловах на –ть, -ться;
г) після букв, що позначають губні та шиплячі приголосні, а також  після букви р.
11. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?
а) влас..ний, безвиїз..ний, зліс..ний, гіган..ський, кіс..лявий;
б)  тріс..нути, пес..ливий, хворос..няк, облас..ний, зас..нути;
в) ліс..ник, зап’яс..ний, хвас..нути, провіс..ник, шіс..надцять.
Г) сер..це, шелес..нути, гус..нути, ціліс..ний, радіс..ний.
12.  Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні голосних:
а) Чернігова, річний, доріжці, більшості;
б)  хлібороб, розгін, новобудова, ночі;      
в)  роковини, газопровід, опік, подорожувати;
г) пішохід, будівля, обпекти, ніжностю.

Завдання 13-14 мають по п`ять варіантів відповіді. Потрібно вибрати правильні ва­ріанти відповіді.
  13. Позначте речення, у яких вжиті слова-антоніми.
А  Решта байдаків розсипалась без ладу, пливуть — котрий попереду, а котрий десь позаду
  (М. Пригара).
     Б  Ледве зійшло сонце, козаки сипнули на берег (М. При­гара).
     В  Тридцять весел зліта вгору одним помахом, падає, не хлюп­нувши (М. Пригара).
Г Байдак сидить у воді глибоко: сім десятків козаків у кож­ному й вантажу багато
   (М. Пригара).
Д Човни летіли по бистрині, мов чудернацькі птахи (М. При­гара).

   14. Позначте правильні відповіді.
А Слова булава, десниця, пірнач у сучасному вжитку замінені іншими.
Б Слова аршин, курінний, очіпок є словами, що вийшли з ужитку.
В Слова воєвода, осавул, полковник є застарілими.
Г Слова чалапати, зеленесенький, лементувати є стилістично забарвленими.
     Д Слова файний, гарний, будинок є діалектними.

15. Від поданих слів за допомогою префіксів з- або с- утворіть нові слова:
Питати, ламати, чистити, сунути, шити, дути, гортати, дати, палити, котити, тягнути, формувати, чесати, творити, цідити, хитрувати, важити, думати, класти, фотографувати.

       Завдання 16-18 потребують самостійного розв'язання.
16.   Утворіть від поданих слів прикметники, використовуючи суфікс - ськ( -зьк, -цьк).
Дрогобич, Відень, Воронеж, чумак, латиш, альпініст, Запоріжжя, Кременчук, Рига, Прилуки, козак, Норвегія.

17.   Подані слова розберіть за будовою.
Міжгір’я, праліс, вранці, радістю, розбагатіти, неуважний, синочок. швидко, поні, землемір, побачивши, невиправдано.

18. Перепишіть словосполучення, розкривши дужки:

(Котра, яка) година. Моє (ставлення, відношення) до тебе. Екзаменаційний(квиток, білет). (Перегортаю, перевертаю) сторінки книги. Терміново (подзвони, зателефонуй). Я ( рахую, вважаю), що це правда. Я (рахую, лічу) олівці.

2 комментария:

  1. А ответы можно. Просто я молодой специалист и хочу сравнить ответы. Если можно к к/р и олимпиаде

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Перепишіть словосполучення, розкривши дужки:

      (Котра, яка) година. Моє (ставлення, відношення) до тебе. Екзаменаційний(квиток, білет). (Перегортаю, перевертаю) сторінки книги. Терміново (подзвони, зателефонуй). Я ( рахую, вважаю), що це правда. Я (рахую, лічу) олівці.

      Удалить