Практична робота
Завдання 1.З дужок доберіть потрібні префікси до дієслів у поданих реченнях.
Вказуємо назву організації, що (по-, при-, ви-, наді-) слала документ. Документ датують днем його (на-, від-, під-) писання або (за-, під-) твердження. Цей реквізит (в-, по-) казує на назву міста чи населеного пункту, де (по-, ви-, на-) дано документ. Під час підписання документів колегіальних органів (по-, за-, ви-) значають обов’язки осіб, що (на-, під-, від-, до-) писали документ. Кожний службовий документ, незалежно від (при-, на-, по-) значення й виду, має заголовок.
Завдання 2.Виправте помилки у словосполученнях, зважаючи на словотвірні норми:
Компасирувати квиток, кольоровий вкладиш, дерев’яна полка, зелений огурчик, перша красавиця, зіграймо в шахмати, шкільна роздягалка, знакома манікюрша, грубезна палка, лекція усипляє, говорили шопотом, проїхали перехресток, яблучний напиток, довжиною 5 сантиметрів, втомлені київляни, подарки на свято, здивовані прохожі, дороге лікарство, смачне морожено, 300 грамів вівсяного печеня, дужий велікан, куриний фарш, обумовлювати ситуацію, послати листа, біблейський персонаж, вимірюючий пристрій, уплатити послуги, обвинувачувати у зраді, наші погляди співпадають, купляти в магазині, поїхати на рибалку, поставщик зброї, пояснююча записка, несовмістимі дії.
Завдання 3. Знайдіть у реченнях порушення словотвірних норм. Виправте помилки.
Поїзд, що рухався з високою швидкістю, зробив попереджуючий сигнал. Комп’ютери оснащенні запам’ятовуючими пристроями. Він чудовий оранжировщик. Зіпсувався вимірюючий прилад. Міліцейське відділення було неподалік. Неоправданість цих методів стала очевидною. Де ваш завідуючий? Університетові потрібен знаючий студент. З ладу вийшов гальмуючий пристрій. Між Росією та Грузією знову загострились взаємовідносини. Митники вимагали від нас супроводжуючі документи. На екрані з’явився біжучий рядок. Серед постраждалих було двоє американців, один англічанин, троє громадян Нідерландів. Уряд звітував про випереджаючі темпи економічного зростання. Нагородити слідуючих ліцеїстів: Івасюту Петра, Комарницького Віталія, Баглая Юрія.
Завдання 4. До поданих калькованих форм доберіть українські відповідники, особливу увагу зверніть на засоби словотвору.
Багато мітингуючих, задоволені відпочиваючі, головуючий сесії, доповідаючий на конференції, керуючий справами, стимулюючий чинник, існуюча система, зростаючі ціни, пояснююча записка, вичікуюча тактика, освіжаючий напій, підбадьорююче слово, завідуючий складом, командуючий армією.
Завдання 5. До поданих словосполучень доберіть стислі форми на зразок: в подальшому – надалі; підбити підсумки – підсумувати.
Навколишнє середовище –
Давати завдання –
Втрачати притомність –
Займатися торгівлею –
Легковажно ставитися –
|
Найкращим чином –
Не заслуговуючий на довіру –
Робити можливим –
Вести господарство –
У більшості випадків –
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий