Власне висловлювання
Теза має передувати
аргументам і обов’язково містити слова на зразок «Не можна не
погодитися з думкою...», «Я вважаю...», «На мою думку..., «Я переконаний ...»,
«Я підтримую думку..» тощо.
Теза може дублювати тему: «Не
можна не погодитися з думкою, що ми не безліч стандартних «я», а безліч
всесвітів різних»; або бути перефразованою: «На мою
думку, людське суспільство – це не величезний натовп стандартних «я», а
нескінченна кількість своєрідних і неповторних світів».
Аргументи мають передувати
прикладам, що їх ілюструють; другий аргумент не повинен перефразовувати перший.
чи
мистецтва(живопис,архітектура, скульптура,музика, кіно, театр тощо).
Укажіть проблему, порушену автором
художнього твору; назву твору, художній образ, через який
проблему розкрито. У цій частині роботи можна використовувати
мовні конструкції на зразок «наприклад...», «прикладом може слугувати...»,
«яскравим прикладом цього може слугувати...», «не можна не згадати...»,
«згадаймо...».
Висновок повинен відповідати тезі й органічно випливати з аргументів і
прикладів. Висновок обов’язково має містити мовні конструкції
на зразок «отже», «таким чином», «можна зробити висновок», «висновком може
слугувати» тощо. Наприклад: «Отже, чим більше будуть різнитися наші
всесвіти, тим більше ми будемо знати і вміти. Люди повинні
дотримуватися певних законів, але при цьому не
губити себе, свій окремий світ».Порівняйте даний висновок із
вищенаведеною тезою.
Ви можете використати мовні кліше, слова-скріпи, що оформлюють текст,
на
кшталт «по-перше», «по-друге», «з цього випливає», «як було
зазначено», «повертаючись до думки»,
«як можна побачити» тощо.
Висловлення
має бути оформлене за абзацами! Зверніть увагу, як розподілені на абзаци
наведені приклади власних висловлень.
Увага! Робота обов’язково повинна відповідати темі.
Якщо автор замість теми «Ми не безліч стандартних «я», а безліч
всесвітів різних» пише біографію Тараса Шевченка, розповідає про свій
режим дня чи бездоганно аналізує один із художніх творів,
екзаменатор виставляє за всі позиції 0 балів, робота
вважається ненаписаною.
Наводимо приклади власних висловлень
Ми - не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів
різних
На мою думку, людське суспільство – це не величезний натовп стандартних
«я», а нескінченна кількість своєрідних і неповторних світів (теза).
По-перше, кожна людина – це неповторна особистість, яка має
власну думку, мрії, почуття та переживання, свій погляд на світ. І це чудово!
Хто ж захоче бачити поруч із собою точну копію (перший аргумент)?
Прикладом цього може бути твір Олександра Довженка «Зачарована
Десна». У кожній людині письменник бачить її особливий всесвіт, характер,
талант. Ніхто не вмів так гарно, як дід, збирати в лісі гриби і ягоди,
розмовляти з усім живим. Мати найбільше любила саджати щось у землю, щоб
«проізростало». Прекрасним у своїй доброті, щирості й любові постає батько. З
доброзичливим гумором виписаний образ прабаби, яка за найменшу
дрібницю любила всіх проклинати (приклад із художньої літератури).
По-друге, цілком природно, що кожен прагне індивідуальності. Якщо в нас
зникне бажання виділитися серед інших, суспільство стане сірим і не
цікавим. Щоб розкрити свої таланти, люди беруть участь у різних конкурсах,
оглядах, фестивалях (другий аргумент).
Згадаймо відомий пісенний конкурс Євробачення. Першу
перемогу для України здобула Руслана Лижичко, уразивши світ піснею «Дикі танці»
та її етнографічною постановкою. Через декілька років друге місце на
цьому конкурсі посіла Вєрка Сердючка, вона була оригінальною саме
тому, що виступала в жанрі пародії. А в 2008 році неперевершена Ані Лорак
знову порадувала нас високими балами, що визначило другу
позицію її виступу на Євробаченні (приклад із суспільного життя).
Отже, чим більше будуть різнитися наші всесвіти, тим більше ми
будемо знати і вміти. Люди повинні дотримуватися певних законів, але при цьому
не губити себе, свій окремий світ (висновок).
237 слів
Поразка – це наука. Ніяка перемога так не вчить
Поразка – це наука. У цих словах є значна доля правди, оскільки ніяка
перемога не навчить людину так добре, як власна невдача (теза).
По-перше, поразки загартовують нас. Якщо вам щось не вдалося, не
варто опускати руки. Спробуйте перетворити негатив на позитив
майбутньої перемоги. Я вдячний долі за всі мої поразки, вони зробили мене
сильним та витривалим (перший аргумент).
По-друге,
поразки вчать людей бути мудрими. Якщо ми запитуємо себе про
причини невдач, аналізуємо й робимо певні висновки, це
робить нас більш успішними, наближає до перемог (другий аргумент).
Прикладом із художньої літератури може слугувати твір Івана Багряного
«Тигролови». Найбільшою поразкою Григорія Многогрішного в протистоянні
тоталітарній системі стало те, що він потрапив в ешелон смерті, який віз
засуджених в один кінець. Та, зібравши волю в кулак, він зумів пройти всі
випробування й помститися майору Медвину. Доля винагородила
сміливця новим коханням та можливістю розпочати
вільне життя в іншій країні. Хіба це не перемога (приклад)?
А ось приклад із суспільного життя. Згадаймо,
як розвивалася спортивна кар’єра Володимира
Кличка. Боксер провів п’ятдесят вісім боїв, серед них було три
поразки. Але між першою й другою поразками він отримав шістнадцять перемог, а
після останньої – чотирнадцять (приклад).
Отже, не бійтеся поразок: вони найкраща наука, з ними ми здобуваємо
життєвий досвід та загартовуємо свій характер (висновок).
198 слів
Комментариев нет:
Отправить комментарий