№
п/п
|
Автор
|
СПРАВЖНЄ
ПРІЗВИЩЕ
|
Присвята
|
Назва
твору
|
Стильовий
напрям
|
Жанр
|
Герої
|
Час
|
Ключове
|
1
|
НАРОДНІ
(фольклор)
|
«Ой,
Морозе, Морозенку»
|
Історична пісня
|
Монголо-татарська навала
|
«Твої думи, твої пісні не
забудуть люди»
|
||||
2
|
«Чи не
той то хміль»
(пісня
про Богдана Хмельницького)
|
Історична пісня
|
Б.Хмельницький
|
Визвольна боротьба проти ляхів
(поляків) під супроводом Б. Змельницького
|
|||||
3
|
«Бондарівна»
|
Балада
|
Бондарівна, пан Каньовський
|
Пан Каньовський вбиває
Бондарівну через те, що вона не захотіла з ним бути
|
|||||
4
|
«Маруся
Богуславка»
|
Дума
|
Богуславка, запорізькі козаки
|
Монголо-татарська навала
|
Маруся визволяє
невільників-козаків
|
||||
5
|
«Хмельницький
і Барабаш»
|
Дума
|
|||||||
6
|
Пісні
Марусі Чурай
|
«Віють
вітри, віють буйні…»
|
Пісня
|
Дівчина, що сумує за козаком
|
Козаччина
|
Сум за коханим, пісня
використана у «Наталці-Полтавці»
|
|||
«Засвіт
встали козаченьки»
|
Пісня
|
Козак, мати його, наречена
Маруся
|
Козаччина, перед битвою Богдана
Хмельницькогз поляками
|
Маруся проводжає козака у похід
|
|||||
7
|
Нестор
Літописець
|
«Повість минулих літ»
|
орнаменталізм
|
літопис
|
Кий, Щек, Хорив, сестра Либідь, княгиня Ольга
|
Київська
Русь
|
Заснування Києва, помста Ольги, напад хозарів
|
||
10
|
Невідомий
(він був
воїном Ігоревого війська)
|
«Слово о полку Ігоревім» (Ігоря, сина
Святослава,внука Олега)
|
Героїчна поема або літописна
повість
|
Ігор, Всеволод, Святослав, Ярославна, половці –
Овлур, Гзак, Кончак, Боян віщий
|
Київська Русь
(боротьба князів проти
половців, роз’єднаність князів)
|
Тема: зображення невдалого
походу Новгород-сіверського князя Ігоря на половців 1185р.
Ідея: Заклик руських князів
до єднання для спільної боротьби проти зовнішніх героїв.
Центральний образ = земля
Руська;
«золоте слово» Святослава,
віщування Ігорю, плач Ярославни
|
|||
11
|
Іван
Вишенський - ченець
|
«Послання
до єпископів», «Тобі, котрий в мешкає в землі лядській»
|
Послання
|
Полеміка католицтва і православ’я
|
|||||
13
|
Г.Сковорода - «мандрівний філософ»
«Світ ловив мене, та не спіймав», родоначальник літературної байки
|
«Бджола та Шершень»
(зі
збірки «Байки Харківські») Байка в прозі)
з двох частин:
· Фабула (розповідь)
Сила = мораль (висновок,
повчальна частина)
|
бароко
|
Байка
|
Бджола, Шершень
|
Ідея
«сродної праці» - - праці за нахилом. Кожна людина повинна займатись
улюбленою справою, тоді вона буде щасливою і принесе користь суспільству.
|
|||
«Всякому
місту звичай і права»
(пісня
№10) зі збірки
«Сад
божественних пісень» (30 пісень)
|
Вірш (соціальна сатира)
|
Соціальна
сатира:
висміює існуючу систему та її представників, перероблена пісня використана у «Наталці-Полтавці»
|
|||||||
«DE LIBERTATE» (про свободу)
|
Ліричний
вірш
(вірш-пісня)
(громадянська лірика)
|
Тема: зображення волі як
найбільшого багатства людини.
Ідея: оспівування
Б.Хмельницького, борця за свободу рідного народу, яка є найбільшим багатством
людини.
Зі свободою ніщо не може
зрівнятися, згадується «вольності отче Богдане-герою»
|
|||||||
14
|
І.Котляревський
– основоположник нової української літератури
|
«Енеїда» - - енциклопедія народ. побуту
українців XVIII
ст.
|
класицизм
|
Бурлескно-травестійна поема
(героїчна поема)
Рід –
ліро-епос
|
Еней, батько Анхіз, мати Венера;троянці
Низ та Евріал;
Зевс,Меркурій, Еол, Нептун, Юнона; цариця-вдова Дідона,
Відьма Сивілла,
цар Латин,
його
дружина Амата, донька Лавінія; цар рутульців Турн.
|
В основі – поема Вергілія
|
|||
«Наталка
Полтавка»
|
Соціально-побутова п’єса
(За
Котляревським - «опера малоросійська на дві дії»).
Рід - драма
|
Наталка - Петро, Горпина
Терпелиха (мати), возний Тетарваковський, виборний Макогоненко,
Микола-далекий родич Терпелихи
|
На Полтавщині
|
Всього використано 19 пісень,
починається піснею «Віють вітри, віють буйні»
|
|||||
15
|
Квітка
|
Посвящается Анне Григорьевне Квитке
|
«Маруся»
|
сентименталізм
|
Сентиментальна повість (перша
україномовна повість нової укр.літератури)
|
Маруся - Василь, сільський
багач Наум Дрот, Настя Дрот (батьки)
|
Маруся потрапила під дощ,
застудилася і померла, поки Петро був на заробітках, Василь стає ченцем
|
||
16
|
Т.
Шевченко
|
«Причинна»
|
романтизм
|
балада
|
|||||
Василию Андреевичу Жуковскому
|
«Катерина»
|
романтизм
|
ліро-епічна
соціально-побутова поема
|
Катерина,
батьки,
москаль Іван, старий сліпець-бандурист,
Івась – син Катерини
|
Трагічна
доля матері-покритки
|
||||
«До Основ’яненка» (присвячена Г.Квітці-Основ’яненку)
|
реалізм
|
Поезія -послання
|
«Наша
дума, наша пісня не вмре, не загине»
Захоплення героїчним минулим
України; роль уроків історії для вирішення проблем сучасності; віра в
безсмертя рідного народу.
|
||||||
Василию Ивановичу Григоровичу на
память 22 апреля 1838 года
|
«Гайдамаки»
|
романтизм
|
ліро-епічна
поема героїчного характеру
|
Ярема Галайда - Оксана, Іван Гонта, Максим Максим Залізняк
(ватажки повстання), титар (батько Оксани), корчмар Лейба, конфедерати,
кобзар Волох
|
Коліївщина –народне повстання
1768р.
|
Звеличення
національно-визвольного духу українців у ході
боротьби проти польсько –
шляхетського панування
|
|||
«Сон» (комедія)
|
реалізм
|
Сатирична
поема (форма сну). перший твір політичної сатири
|
Цар, що
перетворюється у кінці на жалюгідне кошеня, «землячки», цариця як засушений
опеньок
|
Самодержавство
за часи Миколи І
|
Три
картини – Україна, Сибір, Петербург (царський палац).
Зображення справжньої суті
російського імперського режиму.
|
||||
Якову де Бальмену
|
«Кавказ»
|
Реалізм
|
сатирична
поема
|
Включено
міф про Прометея
|
Борітеся –
поборете!
Зображення загарбницької
політики рос. Самодержавства, реакційної ролі церкви й прогнилої дворянської
моралі.
|
||||
«І мертвим і живим…»
|
Реалізм
|
послання
|
Згадується
славна історія
|
«В своїй
хаті своя й правда, і сила, і воля».
Критика української еліти, яка
зневажає укр. народ, і заклик до соціального примирення заради відродження
нації
|
|||||
«Заповіт»
- входить до збірки «Три літа»
|
Реалізм
|
монолог
|
«Як умру,
то поховайте».
Заклик до повалення
експлуататорського ладу й розбудови нового вільного суспільства
|
||||||
«Мені
однаково»
|
реалізм
|
Поезія
(ліричний вірш-медитація)
|
Твір-маніфест
про небайдужість митця до того, що відбувається В Україні
Твір
побудований за принципом протиставлення
|
||||||
«Ісаія.
Глава 35»
|
реалізм
|
поезія
|
Картина
щасливого майбутнього України
|
||||||
17
|
Пантелеймон
Куліш
|
«Чорна
рада»
|
реалізм
|
ПЕРШИЙ
історичний роман (іноді –
соціально-історичний)
|
Яким Сомко-гетьман, Павло
Тетеря, Іван Брюховецький (негативний), полковник Шрам, Петро Шрам – Леся
(дочка Череваня), курінний отаман Кирило Тур, Черевань, його дружина Меланія,Пугач
|
Період
Руїни після смерті Б.Хмельницького, боротьба за гетьманську булаву
Ніжин;
Хмарин
|
Історична основа – літопис
Самовидця. Наскрізний символ дороги.
Зображення
історичних подій у Ніжині 1663р. – доби Руїни (смерть Б.Хмельницького,
боротьба за гетьманування на Лівобережній Україні між Тетерею, Сомком,
Брюховецьким)
|
||
18
|
Марко
Вовчок – основоположниця української дитячої прози
|
Марія Вілінська
|
«Максим
Гримач» (входить до збірки «Народні оповідання»)
|
Реалізм ( Має реалістичну
основу, але герої - романтичні)
|
Родинно-побутове оповідання
|
Заможний козак Максим Гримач,
Катря (донька його), Тетяна, кріпак Семен
|
Розповідь про вірне кохання й
трагічну смерть Катрі та Семена, що стали жер твою батьківського егоїзму:
Катря накладає на себе руки, не дочекавшись коханого - Семена
|
||
19
|
І.Нечуй-Левицький
|
Левицький
|
«Кайдашева
сім’я»
|
Реалізм
|
Соціально-побутова повість,
іноді – повість-хроніка
|
Омелько Кайдаш, Маруся
Кайдашиха, Карпо, Лаврін (сини), Мотря,
Мелашка –невістки, баба Параска і баба Палажка
|
Після реформи 1861 року, після
скасування кріпацтва.
Село СЕМИГОРИ
|
Критика дрібновласницького
побуту
|
|
20
|
Панас
Мирний
|
Панас Якович Рудченко
|
«Хіба
ревуть воли» -перший психологічний роман, написаний у співавторстві з
І.Біликом
Спочатку
нарис «Подорож із Полтави до Гадячого», потім повість «Чіпка», перша назва як
роману - «Пропаща сила»
|
Реалізм
|
соціально-психологічний
роман (в основі – історія про розбійника ГНИДКУ)
О.Білецький: «будинок з
багатьма прибудовами і надбудовами» (через його композиційну складність)
|
Чіпка Варениченко, Галя
(«польова царівна»), баба Оришка, Грицько Чупруненко (друг), Христя (дружина
Грицька), Мотря Жуківна ( мати), Максим Гудзь, братчики Лушня, Пацюк, Порох
|
Закріпачення
села ПІСКИ, пани Польські, у Чіпки відібрали землю – він став мститися,
пиячити, його засудили, Галя наклала на себе руки
|
||
21
|
І.
Карпенко-Карий
|
Іван Тобілевич
(театр корифеїв)
|
«Мартин
Боруля»
|
реалізм
|
ТРАГІКОМЕДІЯ
|
Мартин Боруля, Палажка
(дружина), Марися, Степан - діти, Гервасій, його син Микола, Націєвський,
Трандалєв, наймити Омелько і Трохим
|
Мартин хотів мати дворянський
титул
Тема: дворянство як міф про краще
життя.
Ідеї: - викриття бюрократизму й
судової системи, заснованої на хабарництві;
- засудження підміни
особистісних цінностей становою належністю;
|
||
22
|
І.Франко
|
«Гімн»
(входить до збірки «З вершин і низин»)
|
реалізм
|
Громадянська лірика (гімн)
|
«Вічний революціонер – дух, що
тіло рве до бою»
|
Чотиристопний хорей
Заклик до боротьби народних мас
за світле майбутнє, несхитна віра в їхню перемогу
|
|||
«Чого
являєшся мені у сні» (до збірки входить «Зів’яле листя»)
|
реалізм
|
Інтимна лірика (поезія)
|
Чотиристопний ямб
|
||||||
«Мойсей»
(Народе
мій замучений, розбитий, мов паралітик той на роздоріжжі)
|
реалізм
|
Філософська поема
|
Мойсей, єврейський народ, Датан,
Авірон, Єгова, демон пустелі Азазель
|
Мойсей веде людей до щасливого
майбутнього, але вони не розуміють його і відвертаються
|
|||||
23
|
О.
Кобилянська
(«пишна
троянда в саду української літератури»)
|
Своєму батькові Юліанові Я.
Кобилянському+» Кругом нас знаходиться якась безодня..
|
«Земля»
(в
основі - реальна подія з історії
родини Жижиянів)
|
символізм
|
Соціально-психологічна повість
|
Заможній ґазда Івоніка Федорчук,
дружина Марійка,
старший
син Михайло,
молодший
син Сава;
заможний
ґазда Василь Чоп'як,
його
дружина Докія й
дочка Парасинка,
її чоловік Тодорка;
панська
наймичка Анна;
циганка Рахіра та її батько Григорій.
|
На основі біблійної історії про
Каїна та Авеля, мотив братовбивства; тема – людина і земля
|
||
24
|
В.Стефаник
|
«Кам’яний хрест»
|
експресіонізм
|
Психологічна новела
|
Іван Дідух
( Переламаний), його дружина
Катерина, діти. камінний хрест – символ – важкої долі людей
|
Перша хвиля еміграції
|
Страшна картина еміграції
західноукраїнських селян до Канади
|
||
25
|
Леся
Українка
|
Лариса Петрівна Косач
|
«Contra spem spero» (без
надії таки сподіваваюсь…)
|
неоромантизм
|
Філософська лірика
|
Анапестом написаний, герой
твору налаштований на боротьбу, Заперечення тужливих настроїв,
протиприродних молодості, оптимізм людини за будь-яких життєвих ситуацій. автобіографічний
напрям
|
|||
«Лісова
пісня»
|
неоромантизм
|
Драма-феєрія
|
Лукаш - Мавка, Килина, мати
Лукашк, дядько Лев, Лісовик, Перелесник, Куць
|
Волинь.
Починається з прологу
«Споконвічний, старезний ліс»
|
Утвердження краси
вільнолюбивого духу, свободи, краси кохання, ГАРМОНІЙНОГо життя
|
||||
26
|
М.Коцюбинський
– великий СОНЦЕПОКЛОННИК
|
Присвячується Кононівським полям
|
«Інтермецо»
|
імпресіонізм
|
Новела (автобіографічна)
|
Моя утома, Ниви у червні, Три
білих вівчарки, Залізна рука міста, Зозуля, сонце
|
Після подій 1905-1907 р.
|
Необхідність повноцінного
служіння митця народові, інтермецо означає перепочинок, кульмінація – зустріч
героя с селянином
|
|
«Тіні
забутих предків»
|
Психологічна, ліро-філософська
повість
|
Іван Палійчук, Марічка Гуменюк,
Палагна, Юра-мольфар, Чугайстер, Щезник, нявки
|
Українські Ромео і Джульєтта,
сила кохання. Показ життя, вірувань, обрядів гуцулів
|
||||||
27
|
В.Винничено
(неореалізм)
|
«Момент»
|
імпресіонізм
|
новела
|
Панна Муся, молодий юнак, Семен
Пустун-контрабандист
|
Коротке кохання двох революціонерів
|
|||
28
|
М.Вороний
(поет-модерніст)
|
«Блакитна
панна»
|
Символізм
|
Ліричний вірш (пейзажна лірика)
хорей
|
Оспівування краси й
досконалості природи, нерозривний зв'язок з мистецтвом
|
||||
29
|
О.Олесь
|
Олександр Кандиба
|
«Чари
ночі»
|
Інтимна лірика (романс)
ямб
|
Захоплення красою життя й
кохання.
|
||||
«О! Слово
рідне! Орле скутий»
|
Патріотична лірика
(поезія)
|
Призначення поета, роль поезії
в житті суспільства
|
|||||||
30
|
П.Тичина
– кларнетизм, зорові і слухові образи, збірка «Сонячні кларнети»
|
«О панно
Інно»
|
символізм
|
Інтимна лірика (ямб)
|
Присвячується коханій дівчині –
сестрі Інни. Нестерпна туга за
втраченим коханням, поєднана зі світлим спогадом про нього.
|
||||
«Арфами,
арфами»
|
Пейзажна лірика
|
Гімн весні як символу любові, життя й натхнення. Близька
до поезії М.Вороного «Блакитна панна»
|
|||||||
«Ви
знаєте, як липа шелестить»
|
Інтимна лірика (поезія)
|
Параллельно
зображується світ природи і світ людини
|
|||||||
31
|
М.Рильський
|
«Молюсь і
вірю»
|
Філософська лірика,
вірш-рефлексія - ямб
|
Радісне утвердження життя,
насолодження кожною миттю буття.
|
|||||
32
|
М.Хвильовий
– ВАПЛІТЕ, започаткував літературну дискусію 1923-1925 р., покоління
«РОЗСТРІЛЯНОГО ВІДРОДЖЕННЯ»
|
Фітільов
|
Цвіту яблуні (присвячується), тобто
Михайлові Коцюбинському
|
«Я
(Романтика)»
|
імпресіонізм
|
новела
|
Чорний трибунал: Я – чекіст,
главковерх «чорного трибуналу», доктор Тагабат, дегенерат, Андрюша.
мати Марія, інсургенти,
версальці
|
Після революції 1917 року
|
Проблема вибору між фанатизмом
і гуманізмом, фатальний вибір між синівськими почуттями і обов’язком революціонера
заради «загірної комуни»; починається з ПРОЛОГУ «З далекого туману».
Роздвоєність «Я – чекіст, але я
і людина»
|
33
|
Ю.Яновський
|
«Вершники»:
новели «Подвійне коло», «Шаланда в морі»
|
Лірико-романтична стильова
течія
|
Роман у новелах (складається з
8-ми новел)
|
Половці: Оверко (Петлюрівці),
Андрій (денікінці), Панас, Сашко - махновці, Іван - червоногвардійці, батько
Мусій, Половчиха
|
Громадянська війна
|
Тому роду не буде переводу, в
якому браття милують згоду (батько Мусій Половець)
|
||
34
|
В.
Підмогильний покоління «РОЗСТРІЛЯНОГО
ВІДРОДЖЕННЯ»
|
Епіграф –
Як можна бути вільним, Евкріте, коли ти маєш тіло?
|
«Місто»
|
Модернізм, інтелектуальна проза
|
ПЕРШИЙ Модерний, Урбаністичний,
маргінальний роман
|
Степан Радченко, Надійка,
Левко, Рита
|
Тема: підкорення людиною міста.
Ідея: розкриття характеру людини, яка
підкорює місто.
розповідь
від третої особи.
Прототип Вигорського – Євген
Плужник, критика – Микола Зеров
|
||
35
|
В.Сосюра
|
«Любіть
Україну»
|
Патріотична лірика (поезія)
|
Поезія була заборонена
Сталіним, вірш був написаний у 1944 році
Батьківщина = «неопалима
купина» - символ безсмертя. Розмір - амфібрахій
|
|||||
36
|
О.Вишня
започаткував жанр усмішки
|
Павло Губенко
|
«Моя
автобіографія»
|
оповідання
|
Тавтологія в назві
|
||||
«Сом»
(«Мисливські усмішки»
|
Усмішка
Усмішка
«Синтез народного анекдоту і
пейзаж. лірики»
|
Розповідь діда Панька
|
Мисливські усмішки оспівують
красу природи, девіз : «Бережіть зайців!)
|
||||||
37
|
М.Куліш
- покоління «РОЗСТРІЛЯНОГО
ВІДРОДЖЕННя»
|
«Мина
Мазайло» (Лесь Курбас поставив на сцені Харківського театру «Березіль»
|
Сатиричн а
комедія, («філологічний водевіль
|
Родина
Мазайла:
Мина Мазайло,
дружина Килина (Мазайлиха),
діти Рина й Мокій;
дядько Тарас,
Уля (подруга Рини),
Мотрона Розторгуєва (Курськ) (т.Мотя),
комсомольці:
Тертика,
Губа, Аренський
|
30-і роки
ХХ столітя
|
Тема
міщанства й українізації
|
|||
38
|
Б.
Ігор-Антонич
|
«Різдво»
|
поезія
|
Лемківщина – батьківщина
автора, в основі – народні обряди, трациції
|
|||||
39
|
О.Довженко
– започаткував жанр кінооповідання
|
«Україна
в огні»
|
Кіноповість
|
Лаврін Запорожець, Олеся,
Василь Кравчина, Христя Хуторна, німецький офіцер Ернст фон Крауз, Людвіг
Крауз (син), Іван Гаркавенко, Устим Товмаченко
|
Велика Вітчизняна війна
село Тополівка
|
«Фон Крауз назвав українців
людьми вищої марки.
Кільцеве обрамлення:
починається і закінчується твір піснею «Ой, піду я до роду гуляти»
Зображення жахливого початку
війни з фашистськими загарбниками й відступу радянських військ.
|
|||
«Зачарована
Десна»
|
Кіноповість
|
Два
ліричні герої – Сашко і Олександр Довженко,
мати Одарка Єрмолаївна,
батько Петро Семенович,
прабаба Марусина,
дід Семен, дід Захарко, Самійло-Косар
|
«Любіть
землю! Любіть працю на землі!»
«Вміти
бачити щастя навіть в буденних калюжах на життєвих дорогах»
село
Сосниця
|
Зростання
митця з дитинства до зрілості
|
|||||
40
|
А.Малишко
|
«Пісня
про рушник»
покладено
на музику
Платона Майбороди
|
Інтимна лірика
|
Твір побудовано у формі
монологу, тема материнства, любові до матері
|
|||||
42
|
В.Симоненко
ШІСТДЕСЯТНИКИ
|
«Лебеді
материнства»
покладено
на музику
А. Пашкевича
|
Ліричний вірш.
Громадянська лірика
|
Любов до матері й Батьківщини
«Можна все на світі, вибирати,
сину – вибрати не можна тільки Батьківщину», «матір не можна вибирати…»
|
|||||
43
|
І.Драч ШІСТДЕСЯТНИКИ
|
«Балада
про соняшник»
ВЕРЛІБР
не має рим, унаслідок чого дуже часто зникає і поділ на строфи), жанр –
балада
|
Неомодерністський стиль
|
Модерна балада
|
Розповідь про те, як
пробуджується талант. Сонце – символ поезії, в основі – уособлення, алегорія
|
||||
46
|
Ліна Костенко ШІСТДЕСЯТНИКИ
|
«Страшні
слова, коли вони мовчать»
|
Філософська лірика, ямб
|
Мотиви: значення слова в житті
людини, сутність поетичного мистецтва.
|
|||||
«Українське
альфреско»
|
Медитативна лірика, філософська
лірика - ямб
|
Мотив: розрив живого зв’язку
між поколіннями, між селом і містом
|
|||||||
«Маруся Чурай»
схожа з «Лісовою піснею» Л.Українки
|
Роман у віршах
|
Маруся Чурай,
Грицько
Бобренко,
Галя Вишняківна,
полковий обозний Іван
Іскра,
полтавський
полковник Мартин Пушкар,
козак Лесько
Черкес, війт (суддя)Семен Горбань
|
Козаччина
Полтава
|
Нерівня душ.
Зображення нещасливого кохання
Марусі та Грицька в поєднанні з широкою картиною життя України XVII
ст..
|
|||||
47
|
Василь Стус – ШІСТДЕСЯТНИКИ (диссидентство)
|
«О земле втрачена, явися»
|
Громадянська
лірика (невольницька і патріотична лірика)
|
Щира розмова ліричного героя з
рідною землею, яку його змусили покинути
|
|||||
«Як добре те, щосмерті не боюсь я»
|
Філософська лірика; громадянська
лірика, вірш-медитація
|
Згадуються Шевченко, Франко,
Леся Українка
|
Стоїцизм (непохитність перед
обличчям смерті) в основі, розмір - ямб
|
||||||
48
|
О.Гончар ШІСТДЕСЯТНИКИ
|
«За мить
щастя»
|
новела
|
артилерист
Сашко Діденко,
мадярка Лорі (Лариса),
її
чоловік; комбат Шадура
|
Тема: зображення кохання з першого
погляду й страшної розплати за мить щастя.
Ідея: оспівування краси й
сили почуття кохання
|
||||
50
|
Г.Тютюнник
ШІСТДЕСЯТНИКИ
|
Любові всевишній присвячується
|
«Три
зозулі з поклоном»
|
новела
|
Оповідач, його батьки – Михайло і Соня; Марфа Яркова,поштар дядько Левко
|
Назва = відпусти, залиш мене,
покинь. В основі – автобіографічні спогади автора про заслання батька Михайла.
Возвеличення любові як
високої християнської цінності, яка вивищує людину над буденністю, очищає її
душу
|
|||
52
|
Є Маланюк
– ПРАЗЬКА ШКОЛА, - ПИСЬМЕННИК_ЕМІГРАНТ
|
«Стилет і
стилос»
|
поезія
|
Тема
служіння митця народові. Слово – це воночас і зброя, і знаряддя для створення
краси.
|
|||||
55
|
І.Багряний
– МУР, ПИСЬМЕННИК_ЕМІГРАНТ
|
Іван
Лозов’ягін
|
«Тигролови»
(спочатку було «Звіролови»
|
Романтичний
пригодницький роман
|
Григорій Многогрішний (правнук
гетьмана Дем’яна
Многогрішного, майор НКВС Медвин, Сірки: Наталка, Грицько, бать, мати
|
Сталінські
репресії.
Поселення
українців на Далекому Сході -Зелений Клин
|
Боротьба
Григорія Многогрішного за своє життя в умовах радянської тоталітарної
системи. Щасливі завжди мають щастя. Лейтмотив Григорія «Краще вмерти біжучи,
ніж жити гниючи.
Поїзд-дракон
Зображення трагічної
долі людини -особистості в радянському тоталітарному режимі. Перемога добра
над злом; за будь-яких обставин кожен перед усім має бути Людиною
|
суббота, 21 января 2017 г.
Таблиця Аналіз творів для ЗНО
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий